Handlekurv

Din handlevogn er tom!

inkl. mva. ekskl.frakt

NOK 0,00

mva. NOK 0,00

Varegruppe
BØKER EGEN PRODUKSJON FORMING GARN GLASS & PORSELEN INNPAKNING INTERIØR KNAPPER LIM & LAKK MALING & FARGE OPPBEVARING OPPSKRIFTER PAPIRHOBBY PAPP PERLER & SMYKKEDELER PINNER OG NÅLER SESONGVARER SMÅSLØYD STRIKKETILBEHØR STØPING & MODELLERING SYTILBEHØR TEGNING TEKSTIL TRE

Kjøpsbetingelser


Vår kontaktinformasjon


Firma: LitenQ med org.nr.: 920854427

Adresse: Storgata 49, 2830 RAUFOSS

Personvernombud: Sissel Pedersen

Telefon: +47 90400727

E-post: butikk@litenq.no


VI SENDER KUN TIL NORSKE ADRESSER


Bestilling
Ved bestilling har du som kunde automatisk godkjent våre betingelser. Alle priser er oppgitt i norske kroner og er inkludert MVA.
Ved bestilling av varer hos vil du automatisk motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss som inneholder ordrenummer og totalsum. Det er viktig at du ved bestilling legger inn korrekt e-postadresse slik at du kan motta ordrebekreftelsen. En bestilling/ordre er gyldig og bindende når ordrebekreftelse er mottatt på e-post. Vi forbeholder oss retten til å avvise din bestilling.

Levering
Vårt varelager oppdateres hele tiden, og de fleste varer er alltid på lager. Etter at du har mottatt en automatisk ordrebekreftelse på e-post fra oss, vil vi kontrollere at varen(e) er på lager/tilgjengelig. Ordrer blir sendt fra vårt lager vanligvis 1-3 virkedager (mandag-fredag) etter registrert betaling blir dine varer sendt i posten. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenestene på siden.

Priser
Alle priser i nettbutikken inkluderer mva i Norske kroner. I handlevognen ser du totalprisen inkludert alle avgifter som moms, frakt og betaling

Betaling
Alle betalinger i nettbutikk foregår like sikkert som om du betaler i butikk. Alle opplysninger om betaling vil bli kryptert. Det betyr at ingen kan lese sensitiv informasjon som kredittkortnummere når informasjonen blir sendt over internettet. Referansenummer for betaling vil være tilgjengelig i utsendt ordrebekreftelse på e-post.

Betalingsløsningen leveres av Bambora sammen med partnere. For å betale, velg "Betaling" på menyen øverst.  Korbetaling skjer gjennom Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte.
Betaling med VIPPS gjøres via mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.

Har du valgt å betale med faktura (dersom dette valget er tilgjengelig i vår nettbutikk på tidspunktet for bestilling), betales varen etter du har mottatt den. For å betale med faktura må du være fylt 18 år være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som blir utført ved kjøp i nettbutikk.

Faktura & delbetaling

I samarbeid med Lindorff tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Lindorff. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.lindorff.no

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Lindorff Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Lindorffs faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

Lindorffs generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling

Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Lindorffs kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post på bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00

Se også FAQ på bill.lindorff.no

Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp
Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Lindorff. Lindorff tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00.

Pris
En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.


Frakt
Varene sendes som brev i post eller pakke dersom volumet er større. Er det større pakker blir det brukt egne satser på frakt regnet ut ifra vekt og volum og fraktprisen blir i noen tilfeller etterfakturert når varene er sendt.
Ved pakker som ikke blir hentet blir du som kunde belastet ekstrakostnadene dette påfører oss.

Angrerett
I henhold til lov om angrerett har kjøper full rett til å heve kjøpet og returnere varen(e) i 14 dager uten å oppgi årsak. Hvis kjøper ønsker å benytte seg av angreretten skal skriftlig melding av bevismessige hensyn gis selger innen fristens utløp. Angrerettskjema følger alle bestillinger, og det er ønskelig at dette benyttes. Frakt og andre returkostnader ved benyttelse av angreretten må kjøper selv stå for. Varen(e) må returneres ubrukt i opprinnelig emballasje, Returpakker sendt i oppkrav tas ikke imot. Vi utbetaler returbeløp så fort varen er mottatt. Ønsker kjøper å avbestille ordren sin må dette skje før varen er sendt, hvis ikke må kjøper betale frakt og retur selv. Ved avbestilling send oss en e-post eller gjerne ring for raskest mulig svar.

Reklamasjon
Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov. Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å sende oss en e-post.

Tilbaketrekking og penger  
Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Den høyre kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasje, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du trener angrerett / retur av varer, kunden for retur  

Hvis du utøve din rett til å avbryte, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Du må betale returkostnadene når varene blir sendt tilbake. Vi betaler alt tilbake kostnadene ved å returnere de såkalte erstatningsvarer.



Skader under frakt
Skulle det være synlige brudd eller feil ved emballasjen er det viktig å ta med de skadede varen(e) i original emballasje for kontroll på postkontoret/post i butikk. Det MÅ fylles ut et skjema, som du får på posten. for at vi skal kunne få erstattet varen(e). Send oss en e-post med opplysninger om skaden, vedlagt ordrenummer og foto av skaden. Er det en fraktskade så sender vi deg eventuelt en ny vare(r) kostnadsfritt eller pengene tilbake dersom vi ikke kan levere samme vare. Det er trygt for deg og for oss! I lovverket står det at det må gjøres "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke det til at innen 5 virkedager fra pakken er mottatt er innenfor regelverket når det gjelder skader under frakt.